مقالات آرشیو خبر ها
مالامال از رکورد ، سرشار از غرور و سربلندی

مالامال از رکورد ، سرشار از غرور و سربلندی

برای هر کسی که می خواهد بداند چرا اسکودتوی 34ـم یوونتوس به جرئت خاص ترین اسکودتوی تاریخش بود، اینجا با چند آمار به حمایت از نظرمان پرداخته ایم:

 

این جام پنجمین قهرمانی پیاپی یوونتوس است که برای دومین بار دو طول تاریخ پرشکوهش پنج گانه به دست آورده است و با دستاورد قابل توجه مشابهی بین سالهای 1931 تا 1935 به خاطر آورده می شود.

 

هیچ تیم دیگری در تاریخ سری آ ‌بعد از کسب 1 امتیاز از 3 بازی اول و 12 امتیاز در 10 بازی اول موفق به قهرمانی نشده است

 

در تمام تاریخ سری آ، تنها در 4 بار و به وسیله ی دو تیم اتفاق افتاده که بتوانند بعد از شکست در بازی اول قهرمان شوند، تورینو در سال های 1942‐43 و 1975-76 و یوونتوس در سالهای 1932‐33 و 1974‐75.

 

به علاوه، این یوونتوس، تنها تیم دهه ی اخیر است که توانسته بدون اینکه در نیم فصل قهرمان شود، در نهایت اسکودتو را ببرد.

 

رکوردهای تیمی

 

اگر قدرت دفاعی یوونتوس پایه و اساس موفقیت در این 5 سال را بنا نهاده است و خط دفاعی تیم این فصل به سطح جدیدی ارتقا یافته است. آنها 10 بازی پیاپی بودن دریافت گل به اتمام رساندند، بین پیروزی خارج از خانه برابر اودینزه و پیروزی خانگی برابر ساسولو در ماه مارس و رکوردی جدید در تاریخ سری آ رقم زدند.

 

علاوه بر این، آنها از 78 امتیاز ممکن از پیروزی داربی دلاموله در 31 اکتبر به بعد، 76 امتیاز کسب کردند که رکورد تاریخ سری آ‌ برای کسب امتیاز در عرض 26 بازی است و قابل افزایش هم هست.برای اینکه تشخیص دهید این آمار چقدر قابل توجه است به یاد داشته باشید که ناپولی در کل فصل چنین امتیازی کسب کرده است.

 

با پیروزی 3‐0 برابر لاتزیو رکورد تاریخ باشگاه در کلین شیت های پیاپی خانگی شکسته شد و با پیروزی 2‐0 برابر کارپی بعد از 29 سال تیمی توانست در خانه 10 کلین شیت پیاپی ثبت کند که برابر سمپدوریا این رکورد قابل افزایش است.

 

اگر تمام اینها برای یک فصل کافی نیست، بانوی پیر رکورد تاریخ باشگاهش از نظر پیروزی های پیاپی در سری آ‌ را هم شکست. #15

 

رکوردهای شخصی

 

این فصل موفق ترین فصل پوگبا در سری آ بوده است، او در این فصل 8 گل زده و 12 پاس گل داده است.

  

پائولو دیبالا هم بهترین فصلش در مسابقات لیگی را پشت سر می گذارد، او 16 گل زده و 68 موقعیت گلزنی هم برای هم تیمی هایش ایجاد کرده است.

 

آلوارو موراتا (6) و الکس ساندرو (3) هم بهترین فصل هایشان از نظر ارسال پاس گل در یک فصل لیگ را پشت سر گذاشته اند و خوان کوادرادو با 6 پاس گل با بهترین آمارش در سال 2012‐13 مساوی کرده است.

 

در بین دو تیرک دروازه، جانلوییجی بوفون بار دیگر تاکید کرد که بعضی چیزها با افزایش سن واقعا بهتر می شوند. او 38 ساله است، 9ـمین اسکودتوی زندگی اش را از سال 2001 که به یوونتوس آمده کسب کرد، رکورد باورنکردنی بیشترین دقایق گل نخوردن در یک فصل را شکست (973) و در عین حال در اروپا کاپیتان الهام بخشمان 90ـمین بازی برای بانوی پیرش را به انجام رساند و در نتیجه با این رکورد او بیشتر از هر بازیکنی در تاریخ یوونتوس در این مسابقات شرکت کرده است.جیجی تا به این جا 21 بار کلین شیت کرده است که برابر رکوردش در سال 2011‐2012 است.

 

رکوردهای مربی

 

ماسیمیلیانو آلگری سومین اسکودتوی زندگی اش را کسب کرده و وارد باشگاه 10 مربی موفق تاریخ سری آ می شود، جیوانی تراپاتونی (7) ، فابیو کاپلو (5) ، مارچلو لیپی (5) ، کارلو کارکانو (4) ، هرمان فلسنر (4) ، آنتونیو کونته (3) ، ویلیام گاربات (3) ، هلنیو هررو (3) ، روبروتو مانچینی (3) و آرپاد ویز (3) .

 

این مربی توساکنیایی هفتمین مربی تاریخ یووه است که توانسته به دو اسکودتوی پیاپی دست پیدا کند و جای پای بزرگانی چون، تراپاتونی، لیپی، کارکانو، کونته، سستمیر، ویکپالک و رناتو چزارینی ― کارلو پارولا بگذارد.

 

هایلایت هایی از این فصل

 

مقتدرانه ترین بازی های فصل: پیروزی های 4‐0 برابر اودینزه، کیه وو و پالرمو

 

بازی که یوونتوس بیشترین میزان شوت را داشت: یوونتوس ― فروزینونه (36)

 

بازی که یوونتوس بیشترین میزان شوت درون چارچوب را داشت، کیه وو ― یوونتوس و یوونتوس و آتالانتا (تیمی که اول اسمش نوشته می شود میزبان بوده است.) ‌

 

بازی که بالاترین میزان مالکیت توپ را داشته ایم: یوونتوس ― آتالانتا (69.6%) ‌

 

بازی ای که کمترین میزان شوت را دریافت کرده ایم: یوونتوس ― بلونیا (2) ‌

 

بازی که کمترین میزان شوت درون چارچوب را دریافت کرده ایم: فروزینونه ― یوونتوس، پالرمو ― یوونتوس، یوونتوس ― آتالانتا و جنوا ― یوونتوس (0)

 

در عین حال 4 بازی بدون اینکه حتی 1 شوت در چارچوب دروازه مان شلیک شود، بالاترین میزان است فصل سری آ‌ به طور مشترک با ناپولی و فیورنتیناست.

 

بازی با بالاترین پاس صحیح: کیه وو ― یوونتوس (725) ‌

 

بازی با بیشترین میزان سانتر در جریان بازی، یوونتوس ― اودینزه (34) ‌

 

بازی با بیشترین میزان دریبل صحیح: یوونتوس ― فروزینونه (28) ‌

 

از Juventus.com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: